3 Marketing Tips voor het dubbele aantal inschrijvingen!

Januari staat natuurlijk bekend om het waarmaken van je goede voornemens. Daarom zijn duizenden mensen in januari op zoek naar een gym waar ze kunnen sporten. Het mooiste is vaak dat je hier als fitnessondernemer weinig aan hoeft te doen.  Maar stel je voor dat je wel wat moeite doet? Hoeveel leden trek je dan? Hieronder staan een paar tips hoe je dit het beste kunt aanpakken!

Tip 1: Zichtbaarheid

Er lopen iedere dag duizenden mensen lang je fitness en met mond-tot-mond reclame en je marketing ben je goed zichtbaar. Toch is dit niet alles! Het begrip zichtbaar anno 2019 betekent namelijk dat je precies op het goede moment zichtbaar moet zijn. Jouw folder in de kantine op een kantoor heeft niet zoveel zin wanneer iemand op de bank (met een flinke zak chips en al z’n goede voornemens) op zijn Facebook tijdlijn zit te scrollen. Jouw Facebookadvertentie werkt daarentegen wel omdat het precies op het goede moment voorbijkomt. De kans is groot dat er op de Facebookadvertentie wordt geklikt en dat je een extra lid kunt verwelkomen. Adverteer dus online voor meer bereik!

Tip 2: Doorgaan na januari

Goede voornemens staan er niet om bekend dat ze goed volgehouden worden. Dat geldt ook voor de startende sporters. Daarom hier nog een simpel trucje om ze binnen te houden. Biedt programma’s aan zoals ‘Fit in 8 Weken’ of ‘Vind Je Balans Challenge.’ Hierdoor zie je de sporters wekenlang en blijven ze eerder plakken. Op deze manier heb je mooie resultaten voor je leden, maar ook voor jou.

Tip 3: Ontdek jouw persoonlijke marketingkansen

Bovenstaande tips gelden natuurlijk voor iedere fitnessonderneming. Wat jouw gym uniek maakt is een unieke marketing. Zorg daarom dat je een marketingplan maakt die past bij de identiteit van jouw gym. Hierdoor voelen klanten zich aangetrokken en verkiezen ze jouw gym boven die van de concurrent.

Wij kunnen je helpen op het gebied van online marketing! Bekijk deze online marketing pagina en neem contact met ons op!