Met deze 3 tips verbeter je de inzet van de marketing van jouw sportschool!
Met het gebruik van marketing wordt er vaak niet of nauwelijks gekeken naar de behoeften van de klant, terwijl zij juist de doelgroep voor jouw fitnessschool zijn die je met je marketing wil bereiken. Deze drie tips staan dan ook volledig in het teken van marketing, gezien vanuit het oogpunt van de doelgroep.
Tip 1 – Adverteer in de omgeving van je doelgroep
Bijna iedere sportschool maakt gebruik van de traditionele inzet van promotiemateriaal zoals flyers, posters, mails en nieuwsbrieven. Natuurlijk bereik je met de inzet van dit promotiemateriaal een deel van je doelgroep, maar vergeet niet dat de gemiddelde doelgroep van je sportschool steeds vaker online actief is en dan voornamelijk op social media. Wij adviseren je dan ook om in te spelen op deze trend en je te richten op de social media van deze tijd, zoals Facebook, WhatsApp, Instagram en niet te vergeten Snapchat.
Tip 2 – Interesseert de boodschap je doelgroep?
Wanneer er gekozen is om door middel van online tools je sportschool onder de aandacht te brengen bij je doelgroep, wil dat niet direct zeggen dat de doelgroep de boodschap tot zich neemt. Het op de juiste wijze onder de aandacht brengen van jouw sportschool begint met het aantrekkelijk maken van het bericht. Je kunt op Facebook, Instagram en Snapchat gemakkelijk afstemmen wie het bericht te zien krijgt. Wanneer je doelgroep het bericht te zien krijgt dan is het belangrijk dat je afwijkt van de berichten die concurrerende sportscholen plaatsen. Denk hierbij aan iets grappigs, een quote of simpelweg een aanbieding die dusdanig goed is, dat het de doelgroep activeert om in contact te komen met de sportschool.
Tip 3 – Link door naar wat je wil laten zien
Wanneer je de doelgroep zover hebt laten komen dat zij op je website terecht zijn gekomen, is de inzet van je online marketing bijna geslaagd. Zorg ervoor dat je in je bericht verwijst naar de pagina van je sportschool website die je onder de aandacht wilt brengen bij bezoekers van je website (www.jouwsportschool.nl/wordnulid) in plaats van de hoofdpagina van je website (www.jouwsportschool.nl). Let er daarnaast op dat je pagina laat zien waarom jouw sportschool zich onderscheid van andere sportscholen. Probeer alles zoveel mogelijk te visualiseren en doe dit met het gebruik van zo min mogelijk tekst.
Online visitekaartje
Je website is je online visitekaartje, de website van je sportschool wordt voor het grootste gedeelte via de mobiele website bekeken. Wanneer deze website niet gebruiksvriendelijk is, geeft dit een slecht beeld bij je doelgroep. Met het gebruik van deze tips zorg je ervoor dat de mobiele website van jouw fitnessschool gebruiksvriendelijk is voor bezoekers van je website.
Wil je weten hoe jouw sportschool momenteel online scoort? Vraag dan een gratis online marketing scan aan!