Tips voor jouw Facebook bedrijfspagina
Eerder schreven we al een artikel over de veranderingen die Facebook heeft aangebracht in zijn algoritme, wat vooral negatief uitpakt voor bedrijfspagina’s. Omdat Facebook toch nog niet helemaal weg te denken is uit de communicatiemix van bedrijven, geven we je een aantal tips voor het gebruik van je bedrijfspagina.
Reageer op tijd
Misschien maak je er gebruik van, misschien ook niet. Maar Facebook Messenger is een handig communicatiemiddel om te gebruiken als een directe klantenservice. Voor optimale tevredenheid van je klanten is het zaak om binnen 1 uur op berichten te reageren.
80/20
Zoals bij vele dagelijkse planningen wordt benoemd is ook op Facebook de 80/20 regel van toepassing. 20 procent van je berichten kun je besteden aan promotie van het bedrijf en lidmaatschappen. 80 procent kun je besteden aan interessante, nuttige of vermakelijke berichten voor je volgers. Wanneer je teveel gaat promoten kan dit ervoor zorgen dat je volgers kwijtraakt.
2 is het maximum
Daarbij is het verstandig om niet meer dan 2x per dag berichten te plaatsen op het platform. Zodra je teveel plaatst kan dit snel leiden tot irritatie bij je volgers. Dit geldt ook voor het nieuwe algoritme dat Facebook toepast. Het kan namelijk ook zo zijn dat opeens je berichten wel relevant gevonden worden en bij meer dan 2 berichten dus de tijdlijn van je volger overspoelt.
Betrokkenheid verhogen
In het kader van het nieuwe algoritme en het feit dat berichten met meer reacties meer worden vertoond, bestaat er een richtlijn dat 50 procent van je berichten af moet sluiten met een vraagteken. Posts die afsluiten met een vraag krijgen gemiddeld 90 procent meer reacties dan andere berichten. Daarbij zorgen deze berichten voor meer betrokkenheid en contact met je volgers.
Wat deel je online?
Als laatste is het belangrijk dat je een onderscheid maakt in wat je online wilt delen. Berichten met belangrijke informatie zullen voortaan niet zo snel meer je volledige doelgroep bereiken. Deze informatie moet je op een andere meer directe manier naar je leden communiceren. Zo hebben wij in onze apps de mogelijkheid om belangrijke informatie te delen met gebruikers via pushberichten. Deze berichten zijn niet te missen, waardoor je klant direct op de hoogte is over belangrijke informatie. Daarbij kan er in een eigen app van Gym Apps een koppeling worden gemaakt met vele platformen waaronder ook Facebook. Op deze manier is alles bij de hand in één overzicht.